RSS

Ιστολόγιο

10 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
10 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
Η ψυχική υγεία είναι δικαίωμα, όχι προνόμιο. Κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου, ολόκληρος ο κόσμος ενώνει τη φωνή του για να υπενθυμίσει κάτι θεμελιώδες: δεν υπάρχει υγεία χωρίς ψυχική υγεία. Η ημέρα αυτή δεν είναι απλώς μια υπενθύμιση· είναι μια πρόσκληση να μιλήσουμε ανοιχτά, να σπάσουμε τα ταμπού και να στηρίξουμε ο ένας τον άλλον.
Μια Νέα Αρχή με Στόχο: Υποδεχόμενοι τη Χρονιά των Μεγάλων Προκλήσεων
Μια Νέα Αρχή με Στόχο: Υποδεχόμενοι τη Χρονιά των Μεγάλων Προκλήσεων
Το τέλος του καλοκαιριού φέρνει πάντα ένα ελαφρύ σφίξιμο στο στομάχι — για τα παιδιά που αφήνουν πίσω τους την ανεμελιά, για τους γονείς που ξαναμπαίνουν σε ρυθμούς υποστήριξης, αλλά και για τους εκπαιδευτικούς που ξέρουν πως η χρονιά που ξεκινά δεν είναι απλώς «άλλη μία».
Η Αρχή της Χρονιάς: Από τη Χαλάρωση στην Επανασύνδεση με τους Στόχους
Η Αρχή της Χρονιάς: Από τη Χαλάρωση στην Επανασύνδεση με τους Στόχους
Οι πρώτες μέρες μετά τις διακοπές είναι πάντα μια μικρή πρόκληση. Η περίοδος χαλάρωσης, χωρίς το αυστηρό πρόγραμμα της καθημερινότητας, δίνει τη θέση της στην ανάγκη για οργάνωση, πειθαρχία και επανασύνδεση με τους στόχους της νέας χρονιάς...
Education Leaders Awards 2025
Education Leaders Awards 2025
Γεμάτοι συγκίνηση και υπερηφάνεια, διακριθήκαμε για ακόμη μία χρονιά στα Education Leaders Awards 2025 με 4 βραβεία, αποδεικνύοντας πως όταν επενδύεις στην Αριστεία, η αναγνώριση είναι μονόδρομος.
Σχολιασμός Θεμάτων Πανελληνίων 2025
Σχολιασμός Θεμάτων Πανελληνίων 2025
30.5.2025 | Θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
 
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, οι μαθητές κλήθηκαν να διαχειριστούν κείμενα που σχετίζονται με την καλλιέργεια της δημιουργικότητας.
 
Θέμα Α
Το θέμα Α αποτελεί εστιασμένη περίληψη στις θέσεις της Μπάρμπαρα Πομιεχόφσκα. Η πύκνωση του συγκεκριμένου αποσπάσματος δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία.
 
Θέμα B
Τα ερωτήματα του θέματος Β είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και ανταποκρίνονται στη διδαχθείσα ύλη της θεωρίας. Οι απαντήσεις δεν αναμένεται να δυσκολέψουν τους μαθητές. Ιδιαίτερη προσοχή όμως χρειάζεται κατά την μετατροπή της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική στην προσαρμογή της αναφορικής αντωνυμίας στον κατάλληλο τύπο.
 
Θέμα Γ
Αναφορικά με το θέμα Γ, το Κείμενο 3 είναι πεζό του Γ. Ιωάννου και αναφέρεται στον προβληματισμό που νιώθει ο ήρωας λόγω της δυσφορίας που του προκαλεί το επαγγελματικό του περιβάλλον και της αδυναμίας του να αντλήσει ικανοποίηση από το αντικείμενο της εργασίας του και από τις σχέσεις του με τους συναδέλφους του. Πιο συγκεκριμένα, η κατανόηση του πεζού δεν παρουσιάζει δυσκολία. Απαιτείται προσοχή στην αξιοποίηση των κειμενικών δεικτών σε σχέση με το ζητούμενο του θέματος που είναι ο τρόπος με τον οποίο εκδηλώνεται ο προβληματισμός του ήρωα.
 
Θέμα Δ 
Στο θέμα Δ το επικοινωνιακό πλαίσιο είναι το προσωπικό ιστολόγιο που απαιτεί τη χρήση τίτλου και α΄ ενικού ρηματικού προσώπου. Το πρώτο ζητούμενο αφορά στους λόγους για τους οποίους πρέπει το σχολείο να καλλιεργεί τη δημιουργικότητα. Για την ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας, οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν στοιχεία από τα Κείμενα 1 και 2. Το δεύτερο ζητούμενο αφορά στους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους. Οι μαθητές καλούνται να αξιοποιήσουν το α΄ ρηματικό πρόσωπο και απαντήσουν βιωματικά.  

Συνολικά, τα θέματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας ειδικά για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Σε σχέση με θέματα προηγούμενων ετών, οι εκφωνήσεις είναι πιο σαφείς και κατανοητές. Στο ίδιο πλαίσιο με τα περσινά θέματα κινείται και το θέμα Δ, καθώς στο δεύτερο ζητούμενο οι μαθητές καλούνται να προσδώσουν προσωπικό τόνο στην απάντησή τους και να αντλήσουν επιχειρήματα από τα βιώματά τους.
 
02.06.2025 | Θέματα Μαθηματικών

Το διαγώνισμα των Μαθηματικών χαρακτηρίζεται ως απαιτητικό.
Καλύπτει μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης του μαθήματος με πολύ καλή κλιμάκωση της δυσκολίας των θεμάτων.
Οι διατυπώσεις των θεμάτων είναι σαφείς. Το διαγώνισμα απαιτεί βαθιά γνώση των μαθηματικών εννοιών, της θεωρίας και των μεθοδολογιών, ψυχραιμία την ώρα της εξέτασης και καλή διαχείριση του χρόνου.

Πιο συγκεκριμένα,

Στο θέμα Α:
Τα ερωτήματα είναι σαφή ενώ ακολουθείται η δομή των τελευταίων ετών.

Στο θέμα Β:
Συναντάμε αυξημένη δυσκολία στα ερωτήματα Β2 και Β4 τα οποία είναι σύνθετα.

Στο θέμα Γ:
Αυξημένη δυσκολία παρατηρούμε στο ερώτημα Γ2 το οποίο όμως είναι ένα αναμενόμενο ερώτημα και το ερώτημα Γ4, το οποίο αναφέρεται σε ρυθμό μεταβολής με ένα πρωτότυπο ζητούμενο.

Το θέμα Δ:
Χαρακτηρίζεται γενικά ως απαιτητικό, ως συνήθως. Έχει ωραία δομή και με μεγαλύτερη δυσκολία στα ερωτήματα Δ3 και Δ4.
 
02.06.2025 | Θέματα Βιολογίας
 
Τα φετινά θέματα Βιολογίας ήταν απαιτητικά, διαβαθμισμένης δυσκολίας και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Αν και απαιτούσαν πολύ καλή προετοιμασία και σε βάθος κατανόηση της ύλης, κρίνονται ως δίκαια καθώς έδιναν τη δυνατότητα στους πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές να αναδείξουν την κριτική τους ικανότητα και την επιστημονική τους σκέψη.
Ωστόσο, η αυξημένη απαίτηση σε συνδυασμό με την πίεση του χρόνου ενδέχεται να δυσκολέψει σημαντικά τους υποψηφίους με λιγότερη εξοικείωση στην εφαρμογή γνώσεων σε σύνθετα ερωτήματα.
Πιο συγκεκριμένα:
 
Θέμα Α:
Κρίνεται απαιτητικό για καλά προετοιμασμένους μαθητές, απαιτεί
κατανόηση και προσοχή στις λεπτομέρειες

Θέμα Β:
Δεν αναμένεται να προβληματίσει ιδιαίτερα τους μαθητές

Θέμα Γ:
Μέτριας δυσκολίας, για καλά διαβασμένους μαθητές, ενδιαφέρον
παρουσιάζει το Γ2

Θέμα Δ:
Αρκετά απαιτητικό, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται το Δ4 και το Δ5.
 

02.06.2025 | Θέματα Αρχαίων Ελληνικών

Στο αδίδακτο κείμενο, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε απόσπασμα από τα Απομνημονεύματα του Ξενοφώντα (Β΄ 2.1.22-23), όπου περιγράφεται η αλληγορική συνάντηση του Ηρακλή με την Αρετή και την Κακία. Η μετάφραση των πρώτων περιόδων παρουσίαζε κάποιες δυσκολίες λόγω της δομής και της πυκνότητας του λόγου, ενώ το δεύτερο μέρος ήταν σαφώς πιο προσιτό. Οι γραμματικές ασκήσεις κινούνταν εντός της βασικής ύλης και ήταν αντιμετωπίσιμες από καλά προετοιμασμένους μαθητές. Οι συντακτικές ερωτήσεις, που αφορούν την αναγνώριση συντακτικών όρων του κειμένου, είναι γενικά προσιτές. Εξαίρεση αποτελεί η τελευταία άσκηση, η οποία απαιτεί τον εντοπισμό και την αναγνώριση δευτερεύουσας ονοματικής πρότασης και ενδέχεται να θεωρηθεί πιο απαιτητική.

Το διδαγμένο κείμενο προερχόταν από την Πολιτεία του Πλάτωνα (η αλληγορία του σπηλαίου), ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον προσέφερε το παράλληλο κείμενο από το 1984 του Τζώρτζ Όργουελ. Οι ερωτήσεις Α1α και Β1-Β2 ήταν προσιτές. Το δεύτερο σκέλος της Α1β έκρυβε μια μικρή παγίδα, ενώ στην άσκηση Β3 αναμενόταν να ξεχωρίσουν οι μαθητές με ισχυρές λεξιλογικές δεξιότητες. Η άσκηση Β4 δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες, αν και προϋπέθετε προσοχή σε λεπτομέρειες της εισαγωγής.

Συνολικά, τα φετινά θέματα στα Αρχαία Ελληνικά χαρακτηρίζονται ως ισορροπημένα, διαβαθμισμένης δυσκολίας και αντίστοιχα του επιπέδου προηγούμενων ετών. Απαιτούσαν ουσιαστική και σταθερή προετοιμασία, χωρίς να περιλαμβάνουν αιφνιδιασμούς ή εξαιρετικά απαιτητικά ζητούμενα. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να ανταποκριθούν με επιτυχία σε όλα τα ζητούμενα. Το διδαγμένο κείμενο ήταν πιο προσιτό σε σχέση με το αδίδακτο, το οποίο απαιτούσε βαθύτερη γλωσσική εξάσκηση και καλή εξοικείωση με τη σύνταξη. Οι εκφωνήσεις ήταν σαφώς διατυπωμένες και κινήθηκαν εντός του προβλεπόμενου πλαισίου.

 

04/06/2025 | Θέματα Χημείας

Τα θέματα της Χημείας χαρακτηρίζονται μέτριας δυσκολίας. Απαιτούσαν προσοχή και κριτική σκέψη.

 Πιο συγκεκριμένα, το Θέμα Α δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία. Τόσο τα πολλαπλής επιλογής όσο και το Α5 εξέταζαν βασική θεωρία.
 Το Θέμα Β είχε αναμενόμενα ερωτήματα και κάλυπτε ένα ευρύ φάσμα θεωρίας. Προσοχή απαιτούνταν μόνο στο Β4.
 Το Θέμα Γ όπως και το Δ απαιτούσαν καλή γνώση αλλά και κατανόηση των αντίστοιχων κεφαλαίων.

 

04/06/2025 | Θέματα Πληροφορικής

Θέμα Α (Θεωρία):
Περιλάμβανε ερωτήσεις θεωρίας και Σωστού-Λάθους, οι οποίες κρίθηκαν αναμενόμενες και δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες δυσκολίες για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Θέμα Β:
Απαιτούσε καλή κατανόηση των εννοιών της αντικειμενοστρέφειας. Το διάγραμμα ροής ήταν παρόμοιο θέμα με αντίστοιχο που είχε ζητηθεί στο παρελθόν. Το θέμα συμπλήρωσης κενού αναφερόταν σε βασικές λειτουργίες τετραγωνικού πίνακα.

Θέμα Γ:
Εξέταζε βασικές μεθοδολογίες και απαιτούσε καλή γνώση των δομών επανάληψης. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να ανταποκριθούν επαρκώς (το ερώτημα  με τα δύο μέγιστα).

Θέμα Δ:
Περιέχει βασικές λειτουργίες σε πίνακες. Η υλοποίηση του υποπρογράμματος και η κλίση του δεν είχε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Είχε διδαχθεί στην τάξη. Προσοχή απαιτούσε το Δ4 στην περίπτωση των ισοβαθμιών.

Συνολική αποτίμηση και σύγκριση με προηγούμενα έτη:
Σε σύγκριση με το 2024, τα φετινά θέματα θεωρούνται ελαφρώς πιο απαιτητικά, ειδικά στο Θέμα Β, το οποίο απαιτούσε βαθύτερη κατανόηση και συνδυαστική σκέψη. Συνολικά, τα θέματα της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 χαρακτηρίζονται ως ισορροπημένα, με κλιμακούμενη δυσκολία και χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, προσφέροντας τη δυνατότητα στους μαθητές να επιδείξουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους.

 

04/06/2025 | Θέματα Λατινικών

Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα.
Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 24 και 39 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές παρόλο που υπεισήλθε σε λεπτομέρειες. Η λεξιλογική άσκηση (Β2) κινήθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα. Ζητήθηκε από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τις λατινικές λέξεις της μιας στήλης με τις ελληνικές της άλλης όπου όμως περίσσευαν δύο λέξεις. Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2), εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2), δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης. Η Δ2α ζήτησε τη μετατροπή από τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, άσκηση που δε ζητήθηκε τα τελευταία 4-5 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε να μετατραπούν δύο πλάγιες ερωτήσεις σε ευθείες κι ένα ειδικό απαρέμφατο σε κύρια πρόταση κρίσεως. Η Δ2β ήταν συνηθισμένη μεν, επρόκειτο για μια απλή μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη, αρκετά απαιτητική δε γιατί έπρεπε να αλλάξουν 9 λέξεις. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν. 

 

06/06/2025 | Θέματα Φυσικής

Σε γενικές γραμμές τα σημερινά θέματα εξέτασης στη Φυσικής χαρακτηρίζονται ως μέτριας και κλιμακούμενης δυσκολίας με κάποια από αυτά να απαιτούν προσοχή αλλά και καλή κατανόηση των εκφωνήσεων, ενώ είναι χαρακτηριστική η απουσία πολύ δύσκολου θέματος. Υπάρχει σαφής διαφοροποίηση σε ότι αφορά τον όγκο αλλά και το επίπεδο δυσκολίας των περσινών θεμάτων, οπότε οι πολύ καλά προετοιμασμένοι θα μπορούν με σχετική ευκολία να φτάσουν σε υψηλές βαθμολογίες.

Αναλυτικά :
Α΄ Θέμα : Θέματα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και ένα μόνο θέμα- παγίδα στις ερωτήσεις Σωστού - Λάθους .
Β΄Θέμα : Τα θέματα σε αυτή την ενότητα δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, με το ένα από τα τρία μάλιστα να είναι επιπέδου Β Λυκείου. 
Γ Θέμα : Το θέμα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες, αλλά σε κάποια σημεία του απαιτεί από το μαθητή να είναι προσεκτικός.
Δ Θέμα : Το θέμα αυτό αν και δεν είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο απαιτεί ευχέρεια από τους μαθητές στην ισορροπία και την κίνηση του στερεού σώματος, ενώ το τελευταίο υποερώτημά του αν και θα ξεχωρίσει τους άριστους δεν έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας για την πλειονότητα των μαθητών αυτού του επιπέδου. 

 

06/06/2025 | Θέματα Οικονομίας

Τα σημερινά θέματα του μαθήματος της Οικονομίας χαρακτηρίζονται ως σχετικα εύκολα αφού υπήρχε η δυνατότητα ακόμη και σε μαθητές μετρίως προετοιμασμένους να πετύχουν ένα καλο βαθμό.

Πιο συγκεκριμένα:

Ομάδα Α: Ερωτήσεις κλειστού τύπου που απαιτούσαν βασικές γνώσεις της Θεωρίας χωρίς να παρουσιάζουν παγίδες.
Ομαδα Β: Αναμενόμενο θέμα ανάπτυξης .
Ομάδα Γ: Άσκηση που σκοπό είχε να εξετάσει βασικές μεθοδολογίες. Παρόμοιες ασκήσεις έχουμε συναντήσει σε αρκετά πανελλαδικά θέματα προηγούμενων ετών.
Ομάδα Δ: Συνδυαστική Άσκηση με κάποια αλγεβρικά ερωτηματα που απαιτούσε διαγραμματικη απεικόνιση και καλή κατανόηση της θεωρίας.
Αξίζει να σημειωθεί πώς, όπως και πέρυσι έτσι και φέτος, απουσιαζε το ερώτημα που θα μπορούσε να διακρίνει τους καλά διαβασμένους από τους άριστους.
2ος Διαγωνισμός «Χρυσή Πένα»
2ος Διαγωνισμός «Χρυσή Πένα»
Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε τα αποτελέσματα του 2ου Διαγωνισμού «Χρυσή Πένα», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του καινοτόμου Βιωματικού Εργαστηρίου Λόγου & Τέχνης των Φροντιστηρίων Ακάδημος! Οι μαθητές που διακρίθηκαν είναι: 1ο Βραβείο: Τζαννέτου Βικτώρια - Γ' Γυμνασίου | βιβλίο, μια πένα και μια δωροεπιταγή αξίας 90€. 2ο Βραβείο: Αναγνωστόπουλος Φώτης - Γ' Γυμνασίου | βιβλίο, μια πένα και μια δωροεπιταγή αξίας 60€. 3ο Βραβείο: Χατζηαναστασίου Μαρία - Γ' Γυμνασίου | βιβλίο, μια πένα και μια δωροεπιταγή αξίας 30€.
Εκδρομή Ναύπλιο Μυκήνες
Εκδρομή Ναύπλιο Μυκήνες
Μια μοναδική εμπειρία γνώσης και πολιτισμού έζησαν οι μαθητές μας στην ημερήσια εκδρομή μας στην Ακρόπολη των Μυκηνών και το Ναύπλιο! Βιώσαμε από κοντά το μεγαλείο του μυκηναϊκού πολιτισμού, περπατώντας δίπλα στα Κυκλώπεια τείχη και την Πύλη των Λεόντων. Θαυμάσαμε την ιστορία να ζωντανεύει μέσα από τον θρυλικό θησαυρό του Ατρέα. Περιηγηθήκαμε στα γραφικά σοκάκια του Ναυπλίου, γεμίζοντας εικόνες, συναισθήματα και αξέχαστες στιγμές!
Σεμινάριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Σεμινάριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Αν έπρεπε να το περιγράψουμε με μία φράση: "Πέραν πάσης προσδοκίας!" Το πρόσφατο σεμινάριό μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία, επιβεβαιώνοντας ότι στα Φροντιστήρια Ακάδημος η ποιότητα, ο επαγγελματισμός και η ουσιαστική στήριξη των μαθητών είναι πάντα προτεραιότητα!
Χριστούγεννα 2024
Χριστούγεννα 2024

Είναι μεγάλη μας χαρά που ο πατριάρχης της οικογένειας Γρυπάρη και ιδρυτής των Φροντιστηρίων μας, Μιχάλης Γρυπάρης, συνεχίζει να γεμίζει τις καρδιές μας και αυτά τα Χριστούγεννα με τη μαγεία της συγγραφικής του πένας.

 

Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα είναι το σπίτι. Είναι η οικογένεια, η μητέρα, ο πατέρας, τα αδέλφια, ο παππούς. Είναι η γιαγιά η οποία συδαυλίζει τη φωτιά στο τζάκι που τριζοβολώντας τραγουδεί μαγευτικά τραγούδια. Είναι κυρίως το παιδί, που με άφθαρτες τις αισθήσεις του από τη στέγνια και την τύρβη της ζωής προσπαθεί να «ζήσει» την ανεκλάλητη ευτυχία και να ενωτισθεί τους αίνους της εκκλησίας και των αγγέλων. Χριστούγεννα είναι οι αγρυπνούντες άγγελοι, οι αγραυλούντες βοσκοί, οι απορημένοι και συγκλονισμένοι μάγοι, που «άστρο λαμπρό» τους οδηγεί. Χριστούγεννα είναι η φάτνη, της απλότητας και της μακροθυμίας. Η φάτνη της αγαστής συνύπαρξης φύσης και ανθρώπου, του καταλαγιασμού του άγχους, της άρνησης του στόμφου, της καταδίκης, του εγωισμού των καυχησιάρηδων και των λογοκόπων. Η φάτνη που με την παρουσία και τον συμβολισμό της διδάσκει και δεν εντυπωσιάζει, υποβάλλει και δεν επιβάλλεται, συγκινεί και καλεί τον άνθρωπο να επιστρέψει στη ρίζα του. Η φάτνη τέλος, όπου σε μια στιγμή βουτηγμένη στην κατάνυξη και στη γλυκιά αίσθηση της προσμονής του θαύματος άνοιξε τα μάτια του «παιδίον νέον», ο αγγελιαφόρος της μεγάλης ανατροπής. Εκείνος που παρά την ελευθερία που κήρυξε, παρά την εγκαρτέρηση την επιείκεια, τη συγγνώμη και την αγάπη, που απλόχερα μοίρασε στους ανθρώπους, λοιδορήθηκε, αμφισβητήθηκε όσο κανένας άλλος και τελικά πλήρωσε για τα «κρίματά» του.

Κάποιες στιγμές λοιπόν — σαν αυτές — που πλησιάζουν οι στιγμές νοσταλγίας, ο «κοπιών και πεφορτισμένος» άνθρωπος, που πεινάει για αλήθεια και διψάει για αληθινή και ανυστερόβουλη αγάπη, αναζητεί τον Χριστό, τον μοναδικό, τον ιδανικό. Και δυστυχώς Τον βρίσκει ανεπανόρθωτα εκκοσμικευμένο, περιβεβλημένο με εξουσία ανθρώπινη. Τον βλέπει να έχει γίνει δόγμα με στεγανά απολυτότητας, μισαλλόδοξος, διώκτης, τιμωρός, αίρεση, πρόφαση, χλιδή και μεγαλοπρέπεια. Ο Χριστός, όπως περιγράφεται στις «πράξεις των Αποστόλων», δεν είναι ο διώκτης των αντίμαχων. Δεν είναι η πρόφαση των τυχάρπαστων και σφετεριστών, δεν είναι ο Χριστός της Ιεράς Εξέτασης, που έρριχνε στην πυρά τους δήθεν αιρετικούς και τις δήθεν μάγισσες. Δεν είναι ο Χριστός της «ελέω θεού» βασιλείας, ούτε ο Χριστός της βαρύτιμης και χρυσοΰφαντης φορεσιάς και των πολυτελών αυτοκινήτων.

Κι όμως παρόλ' αυτά ο Χριστός υπάρχει. Δίπλα μας και οδοιπορεί μέσα στους αιώνες ανερμήνευτος και παρανοημένος γεμάτος εγκαρτέρηση, επιείκεια, συμπόνια και συγγνώμη.

Υπάρχει και είναι για μας ένα αξεπέραστο παιδαγωγικό πρότυπο, ένα θερμό μήνυμα ελευθερίας, ένα ανυπέρβλητο παράδειγμα διαλόγου και συνδιαλλαγής, μία κιβωτός συγκατάβασης κι αγάπης. Είναι ο Δάσκαλος, που παιδαγωγεί στην αλήθεια, ανθρωποποιεί, διανοίγει απέραντους πνευματικούς ορίζοντες, καθοδηγεί, παρηγορεί και γαληνεύει τις ψυχές μας.

Επιστροφή λοιπόν σ' Αυτόν και τις αξίες, που δίδαξε με τη γέννηση και τη ζωή του. Γιατί, ακόμη κι αν χιμαιρική θεωρείται σήμερα η πίστη σ' ένα καλύτερο και ανθρωπινότερο μέλλον, δεν μπορούμε να σταθούμε και να συνεχίσουμε χωρίς να πιστεύουμε, ότι κάπου υπάρχει ένα «αστέρι», που φέγγει για μας. Αυτή η πίστη μοιάζει με ένα λουλούδι υπόσχεσης, που, αν μαραθεί, θα παραμείνουμε θλιβερά γυμνοί, μόνοι και ανυπεράσπιστοι σε μια εποχή, που καταδυναστεύει την ύπαρξή μας.

 

Γρυπάρης Μιχάλης

Συνταξιούχος Εκπαιδευτικός

Ιδρυτής Φροντιστηρίων Ακάδημος - 1972

Συγγραφέας

τ. Διευθυντής Λεοντείου Λυκείου Πατησίων

Διαγωνισμός Υποτροφιών Αριστείας Ακάδημος
Διαγωνισμός Υποτροφιών Αριστείας Ακάδημος
Με τεράστια επιτυχία και απροσδόκητα μεγάλη συμμετοχή διεξήχθη ο Διαγωνισμός Υποτροφιών Αριστείας, των Φροντιστηρίων μας, για μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ και Β’ Λυκείου την χρονιά 2024-2025.
 
🍀Ευχόμαστε καλή τύχη σε όλους τους διαγωνιζόμενους!
🥇Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα γίνει την Δευτέρα 1 Ιουλίου σε live μετάδοση.